Kebahagian milik setiap insan...

Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain terbuka. Tetapi acap kali kita terpaku telalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu yang lain dibukakan untuk kita...

Ahad, 25 Disember 2011

Si Adeq ManjoKu....

Bismillahirahmanirahim Permulaan Bicaraku dan Assalammualaikum daku persembahkan buat yang menyinggah di sini....

Malam ini, dikedinginan malam sepinya tanpa bintang-bintang menemaniku...Gerimis mutiara jua sudah bertandang menerjah dihati...Hati ku sering berkata-kata, fikiran ku sentiasa berlegar-legar memikirkan sesuatu...Sudah lama ku memikirkan ia cuma tak berkesempatan lagi nak menulis dan mengabadikan dalam entri ku sahaja (
maklum ar budak baru belajar nak berbloging, kan..hehehe)...

Hidupku..
Dalam kehidupan ini insan yang berada disekelilingku, yang hadir dalam hidupku, yang pernah hadir dalam kamus hidupku merupakan insan-insan yang aku sayangi selalu....terkadang aku memikirkan
BIARLAH HANYA AKU SAHAJA YANG MENYAYANGI INSAN-INSAN YANG PERNAH HADIR DALAM KAMUS HIDUPKU dan tak mengapalah andai mereka-mereka ini tidak ada rasa secalit pun perasaan untuk menyayangiku..aku tidak mengharapkan agar diri ini disayangi, cukup lah sekadar aku sahaja yang meyayangi mereka.... kerna kutahu dan sedar siapalah aku di mata mereka,apantah lagi kalu dihati mereka....

Menyebut perihal sayang...aku tak tahu kenapa aku tersangat sayang kat budak seko nie...yang ku gelarkan ia
ADEQ MANJO...dalam ramai-ramai insan yang kukenal dia lah seorang adik yang amat aku sayangi...Adeq Manjo nie merupakan rakan setugas aku...perkenalan ku sebelum ini, hanya bertegur sapa begitu sahaja..sampaikan satu hari tu aku ditukarkan bahagian dan menjadi rakan setugas dengannya...bagiku tak kesah ditempatkan di mana-mana kerna bagi ku rezeki ada di mana-mana sahaja..dan dengan pertukaran itu aku menjadi rapat dengannya...

Adeq Manjo....
setakat hari ini segalanya ada pada dia...dialah kawan. dialah sahabat, dialah abang, dialah adik, dialah tempat nak bercekau, dialah 'musuh', dia lah tempat nak gaduh, dialah teman nak bergurau, dialah teman nak bertanya dan bertukar pendapat...pendek kata semuanya dialah...dia jua merupakan pengkritik tetap dalam hidup ku buat masa ini lah...selama terjalinannya hubungan adik kakak ini dia mampu membuat ku tersenyum, dia mampu membuat ku terhibur, namun dia jua mampu membuat ku menangis...mampu membuat air mata ini mengalir dan aku pernah jua menangis sedu sedan kernanya....hahaha...mongok aku....huhuhu...namun begitu dia masih belum mampu membuat aku bahagia lagi kerna memang lah, kan dia adik ku sahaja...gila...
(mampus kalu dia tau aku wat entri nie..maklum ar blog nie dia tak tahu...aku malas nak bagitau sebab terkadang semua perkara atau benda tak semestinya kita kena bagitau dan kongsi bersama , kan - huhuhu)..lagi pun terkadang dia nie suke pandang rendah padaku...maklum ar, diri ku tak sepandai dirinya....namun apa pun yang pastinya dia tahu aku sayang akan dirinya dan kutahu jua dia sayang pada kakaknya iaitu aku...

Adeq Manjoku..
aku tak tahu mengapa terkadang bila dengan nya kitorang memikirkan banyak benda yang sama..sampaikan apa yang aku atau dia nak cakap benda tu sama dan terkadang serentak..terkadang aku rasakan aura kami nie kuat...dan sememangnya kami amat serasi..sampaikan terkadang orang lain boleh salah faham akan diriku dengan dirinya..walaupun sudah kumaklumkan kami hanya adik beradik, adik kakak sahaja...tapi lantak pie lah kalu korang tak nak percaya...namun yang pasti kami tahu siapa diri kami..apa orang nak cakap, cakap lah haiiii...mulut tudung periuk tu memang kita boleh tutup2kan namum mulut orang nie....faham2 sudah lah yea....

Adeq Manjo den..
Dia....ermmm kalu nak diciter kan memang banyak al-kesahnya...macam2 kalu nak citer pasal dia nie....terkadang apa saja yang aku nak buat mesti bahagian dia aku tak lupa...namun sebalik dirinya pula, lom tentu nak ingatkan aku...tapi tak pe...biar aku menyayangi orang, x per kalu orang tak sudi nak meyayangiku, mengingatiku...aku pun sudah biasa sakit dan disakiti....lagipun aku dah penat mengharapkan kasih sayang dari orang...hahaha....

Kami, boleh dikatakan selalu dan sentiasa bersama...dah macam belangkas pun iya...terkadang kalu aku nak g mana2 dia mesti ada...senang cakap di mana ada aku ada dia, dia mana ada dia ada aku...dah lah kerja sama-sama, makan pun sering bersama, kalu ada xtvt pun bersama jugak...!!apa orang tak berbulu tengok kemesraan dan kerapatan kitorang nie...dan kutahu ada gak yang mencemburuiku kerna rapat dengannya...dan sampaikan ada yang berpesan dengannya agar jangan berkawan dan rapat denganku...tapi aku tak kesah...orang yang tak mengenali akan ku yang tak faham akan ku sememangnya cukup mudah memberi apa-apa andaian...namun ku berpesan pada Adeq Manjo den nie hah, sukeati ngko la deq...nak dengar cakap orang atau engkau sendiri kenali diriku ini macam mana....terpulang...bagiku tiada paksaaan untuk orang nak berkawan mahu pun tidak denganku...bagiku orang nak kawan aku tak kesah, tak da hal punyer..berkawan biar seribu kalu mampu sejuta pun boleh kalu nak...tapi kalu orang tak nak tu hak orang tu....tepuk dada tanya akal fikiranmu...

Dia...terkadang suka menyakat aku..suka mengusik aku...terkadang kalu aku tak kacau dia dan wat tahu jer dengannya...mula la dia bikin perangai...kejap2 dia panggil kejap2 dia panggil..pastu katanya 'AKAK NIE NAPE..???'dan aku pun terkadang tak faham mengapa Adeq Manjo den nie adalah seorang yang tersangat faham dan memahami akan aku...apa saja aku fikirkan, aku lakukan dia tahu dan sangat faham.....senang citer semuanya perihal aku dalam poket dia lah...emmm, sampai camtu sekali dia tahu akan aku...dan disebabkan itu jua kot yang membuatkan kami makin akrab....dan aku jugak tak mampu nak kelentong ngn dia...dia pasti tahu punyer...jangan lah nak cuba2 sembunyi dengannya...hehehe...tapi blog nie, tak mustahil satu hari nanti dia pasti akan tahu kewujudannya...hahaha....sebab apa yang aku buat dia akan tahu...apa saja...dan aku tak pernah jumpa lagi orang yang tersangat2lah faham dan memahami akan diriku ini..setakat ini hanya dia sahaja....kenapa aku berkata sedemikian, kerna dah banyak kali dan sering kali dia tahu apa yang tersirat dan terkandung mahupun apa-apa jua yang mengganggu fikiranku setiap kali aku rungsing atau apa-apa jer lah...

Adeq Manjo...
pernah jua suatu ketika dia memaklumkan terkadang akan cemburu andai aku tak mempedulikannya kalu bersembang tak henggat dunia dengan adik-adik mahupun kengkawanku yang lain...hahaha...dan terkadang kalu aku keluar tanpa pengetahuannya dan terkantoi aku jalan-jalan mahupun g shopping, siap ar dia ngata n ngutuk aku...tadah telinga jer lah...bukan aku tak nak ngajak..terkadang masa itu tak mengizinkan...maklum ar, terkadang dia ada kelas...tak nak lah kacau, kan....dia pernah jua memberitahu, andai orang mengutuk aku, dia akan bengang dan marah
(tapi dalam hati jer dia marah plus sumpah orang yang mgutuk aku tu)...x pe lah...aku faham kenapa dia buat macam tu...dan, yang manyak tak syok nyer...kalu dia marah aku atau kutuk2 aku tak per, jangan orang lain buat gitu padaku...eh apa daaaa....sabar je lah aku dengar....ceh..!!!

haishhh...dah panjang lebar aku menceritakan perihal Adeq Manjo den nie hah..!!!kalu nak citer berkisar dia,macam2 leh diciterkan...larat tak larat jer nak taip kat entri nie...ermmm, mana tahu kot ada kelapangan lagi ada pulak kesinambungan kesahnya lagi selepas nie...sebab bagiku, mang tak habis kalu nak citer pasal dia...nie baru mukadimah jer....lom ku cerita lagi perihal perangainya, citarasanya, hobinya,impiannya dan lain-lain lagi lah....kang citer semua kat sini jadi 'novel' tak bertauliah plk nanti...hahaha...layannn...

ermm...dan yang sebenarnya tadi, pada mulanya tadi aku nak citer pasal lain...tapi lain pulak yang aku citer kat sini...ahhh..!!!bantai la labuuuuu....huhuhu...nie pun bukan main banyak lagi aku berceloteh...maklum lah, time tak tulis mang tak tertulis...namun kalu dah dapat menulis hah hamek kau..!!!...itulah aku...bak kata Adeq Manjo ku,
"eh akak nie x penat ke..???cakap lain, berceloteh lain, berborak lain.,membebel lain..hishhh tak penat eh..??" hahaha...maklum2 ar, kalu dah peramah orang nya mang tak kenal erti penat bercakap...mang payah nak berhenti bercakap kalu dah mulakan bicara...nak tahu, berkawan lah denganku...baru tahu...huhuhu...pastu jangan menyesal pulak eh...



p/s : oh Adeq Manjo hakak, andai satu hari nanti ngko terbaca blog hakak mu ini...jangan mare yea...akak bukan apa..akak cuma nak meluahkan apa yang terbuku di hati sahaja...bila akak dapat meluahkan ia, bebanan di hati ini akan dapat dikurangkan...maklum2 ar, ngko terkadang sibuk dan tak da masa nak menja
di pendengar yang baik dan pendengar setia akak...jadi akak amek keputusan untuk meluahkan apa2 yang patut kat blog ini..dan sebab itu jua akak namakan blog ini BICARA HATIKU...dan bila ngko dah tau, jangan kutuk k...bantai kang....dan sebab ngko suke kaler purple, maka akak pun pilih kaler ini, sebab dah citer perihal ngko eh...huhuhu,jangan marah ya Adeq Manjoku sayang.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkanlah maklumbalas mu andai berkesempatan waktu untuk mengutarakan pandangan, pendapat, cadangan atau apa-apa jua ulasan mu di sini...Terima kasih pada yang sudi...